Tak jsem dnes ráno hledal něco o náhrávání v domácích podmínkách ( vytvoření jednoduchého demáče ), a objevil jsem tyto stránky......konečně jednoduše a celkem srozumitelně napsané informace i pro amatéra....velká pochvala......
pár osobních zkušeností ...
Webmaster
E-mail: lkadlec@email.cz
Datum: 22.01.2014
Vložil: Tom
Tak jsem dnes ráno hledal něco o náhrávání v domácích podmínkách ( vytvoření jednoduchého demáče ), a objevil jsem tyto stránky......konečně jednoduše a celkem srozumitelně napsané informace i pro amatéra....velká pochvala......
———
———
Datum: 23.08.2013
Vložil: MadBull
Zdravím,
mám takový problém. Chtěl jsem nahrávat nějaké covery přes počítač, aby to bylo v lepší kvalitě než přes mobil jak jsem to předtím dělal. Jenže nastal problém - první 1-2 vteřiny to zní normálně, ale pak se to začne ztlumovat a jakoby to bylo přes phaser nebo nějakej takovej efekt...
Zkoušel jsem to jak přes mikrofon, tak rovnou z multiefektu. Taky jsem zkoušel různý programy - Audacity, Power Sound Editor, i ten základní Windowsovej program na záznam zvuku, ale pořád to samý...
Nevíte čím by to mohlo být? Díky za odpověď...
———
Datum: 06.11.2012
Vložil: Bobo
Ahoj,(mj. VÝBORNÉ STRÁNKY!) potřeboval bych něco osvětlit. Bavím se nahráváním skladbiček. Bicí si dělám PC a ostatní nástroje si nahrávám in line postupně sám. Mám obyčejnou zvukovku Sound Blaster Audigy. Přemýšlel jsem o nějaké jiné (např. Esi Egosys Maya PC), ale nahrávám vždycky jenom jeden nástroj, takže nepotřebuji víc vstupů ani výstupů. U každé lepší zvukovky se uvádí hlavně kvalita převodníků (A/D, D/A). Jak mi to zlepší zvuk, a hlavně jestli se to vůbec vyplatí kupovat, když mi stačí jenom jeden vstup? Díky za odpověď
———
Datum: 19.11.2012
Vložil: Luke
Ahoj, správně si podotkl, že nejde ani tak o počet vstupů, jako o kvalitu převodníku zvukové karty a jejich vstupů- Sound Blastery nejsou špatný herní karty a na nahrávání muziky je lze také použít (sám jsem "začínal" na SB16 a pak Sb Live), ale u karet určených přímo pro nahrávání najdeš kvalitnější převodníky, které nebudou tolik "šumět", budou zvládat nahrávání ve větším rozlišení a frekvenci (dnes se při nahrávání používá běžně rozlišení 24bitů a frekvence až 192khz) a hlavně budou lépe spolupracovat s moderními nahrávacími programy typu Cubase, Cakewalk aj. Bohužel ale nedá se odhadnout, jak moc se ti pořízením nový karty zlepší zvuk - záleží na tom, jak nahráváš, jakým způsobem a slyšel jsem i z profi karet pořízenou příšernou nahrávku a naopak... tak držim palce :)
———
Datum: 21.11.2012
Vložil: Bobo
Ahoj a díky moc za odpověď-něco mi to určitě pomohlo. A jen dodám: zvuk tam dávám přes malý Behringermix (kytaru ještě přes ZOOM G1N) a používám program Magix Samplitude 2013-ten má moc prima VST plug. (hlavně pro basu).Na něco v MIDI používám i Cakewalk. Ta zvukovka je 24bit 96kHz. A tvá odpověď mi pomohla v tom, že zatím nebudu nic měnit. Ještě jednou díky.
———
———
Datum: 09.02.2012
Vložil: René
ahoj sem začatečnik ,ale chtel bich neboli schánim nekoho kdo zajde do me skušebny a pomuže mi to predelat na nahravací studio dibis mi moch pomoc napis na email Dj.Smaill@seznam.cz ja sem z Plzně
———
Datum: 10.02.2012
Vložil: Luke
Ahoj, bohužel to plzně to mám daleko, tak se zkus poptat na www.hudebniforum.cz, zda tam není někdo z okolí, kdo by ti pomohl. Měj se a hodně zdaru!
———
Datum: 03.01.2012
Vložil: Kelley
Ahoj,
tak si tak zběžně listuji tím PDF dokumentem o nahrávání, obsahově je to, řekl bych, v českých luzích a hájích zcela výjimečný počin. Klobouk dolů...
Pokud bys někdy uvažoval o další verzi, doporučil bych ale oprostit se od neformální češtiny (dobrej, špatnej, sklady jsou nacvičený apod...).
A pak jedna technická poznámka - konektor GAME není vzásadě MIDI rozhraní. Game port je analogový vstup pro potenciometry a binární vstup pro tlačítka joysticku. MIDI rozhraní jen využívá dvou volných pinů (12-MIDI OUT, 15-MIDI IN) na konektoru a na samotném game portu je zcela nezávislé. A jedná se vzásadě o sériový port s úrovněmi TTL o rychlosti 31250bd :-)
———
Datum: 03.01.2012
Vložil: Luke
Ahoj, díky za pochvalu i kritiku, to PDF tak nějak průběžně upravuju a v tomhle roce to asi celý přepíšu, za loňskej rok jsem se dost naučil a některý věci bych asi popsal lépe a zkusím to psát více formálně a bez tolika pravopisnejch chyb :)
A díky za upřesnění s Game portem, opravím to :)
———
Datum: 03.01.2012
Vložil: Kelley
Prima. Mimochodem na Cakewalku 3.0 jsem začínal taky. Dostal jsem ho ke zvukovce AWE32. A zůstal jsem mu věrný dodnes, teď mám verzi X1.
P.S. skoro mi přijde líto, že to svoje dílo dáváš do fóra jen tak zadarmo ;-)
———
Datum: 03.01.2012
Vložil: Luke
AWE32 byla vynikající karta na svou dobu, ale byla docela velká a pamatuju se, že jsem měl problém jí vůbec do počítače "dostat" :).
———
Datum: 05.01.2012
Vložil: Kelley
Nesouhlasím. AWE32 bylo to největší zklamání, jaké jsem kdy u zvukovek zažil :-( Šum, zkreslení, fuj ! A nebyla schopná ani fungovat duplexně (zároveň nahrávat a přehrávat). Až poslední verze ovladačů byla schopná aspoň přehrávat osmibitově. Jako MIDI syntezátor/sampler - to už bylo lepší. Pak jsem přešel na Gravis PnP (no, měl jsem tam obě naráz :-) ) a pak na Turtle Beach Monterey, ale to už pomalu končily ISA sběrnice a Windows 9x...
———
Datum: 05.01.2012
Vložil: Luke
Ona nebyla fullduplex? Já měl pocit, že už byla... ale vystřídal jsem těch karet tehdá víc, tak se mi to docela motá...každopádně ta jeho Wavetable syntéza se mi tehdá líbila než se objevil Wingroove :)
Luke Kadlec © 2011